مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

ظرفیت باتری یو پی اس

 

ظرفیت باتری یو پی اس
ظرفیت باتری یو پی اس

 

 

 

ظرفیت باتری یو پی اس

چنانکه که می دانید در ابتدا، ظرفیت باتری دستگاه UPS به این گونه تعریف می شود که از نتیجه ضرب شدت جریان استفاده شده از باطری یوپی اس در مقدار زمانی که باتری توان تامین آن جریان را داشته باشد. در واقع گنجایش و ظرفیت باتری با توان اسمی و جریانی که در زمان استفاده از مدار سیستم یو پی اس کشیده شده است بستگی دارد. قبل  از اینکه ولتاژ باتری از یک اندازه مشخص برای هر سلول باتری کمتر شود که بر حسب رایج تقریباً 20% توان نامی باطری UPS است.

مخصوصاً برای باتری سیلد اسید این مسئله مهم می باشد.

محاسبه ظرفیت باتری یو پی اس

ظرفیت باتری یوپی اس که توان آن را داشته باشد تا برای مدت 20 ساعت جریانی برابر 5 آمپر را قبل از آنکه ولتاژ آن به 2.4 ولت برای هر سلول از باتری (هر باتری دارای 6 سلول می باشد) کاهش یابد فراهم نماید، برابر AH 100 است. در ابتدا، این باتری باید جریان 1 آمپر را برای مقدار زمان 100 ساعت و  برعکس جریان 100 آمپر را برای مقدار زمان 1 ساعت فراهم کند. ولی در حقیقت زمان خالی شدن باطری واقعی وابسته به ظرفیت باطری به جریان خروجی از Ups است. به همین رو ظرفیت نامی باتری همراه با زمان امکان استفاده به آن ظرفیت بر روی بدنه باتری نوشته می شود.

محاسبه ظرفیت باتری UPS

مثال :

برای مثال از یک باتری یو پی اس 200 آمپر ساعت با زمان استفاده 10 ساعت می توان جریان 20 آمپر را برای زمان 10 ساعت تاین نماییم. با انتخاب بیشینه جریان برق خروجی از یوپی اس (جریان کل بارهای متصله به دستگاه یو پی اس ) به زمان برق دهی صحیح رسید. همواره می توانیم از طریق تقسیم توان به مجموع توان این زمان را محاسبه نماییم که باید 20% از زمان را از آن کم کنیم. بطور میانگین باتری هایی با ضریب تخلیه 10 H حین تخلیه 1 ساعت فقط میتوانند تا 55 تا 62 درصد از ظرفیت اسمی خود را فراهم کنند.

 یعنی حاصل ضرب مقدار زمان برق دهی در آمپر دستگاه یوپی اس.

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

خوبه

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو