مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

نگهداری باتری یو پی اس

 

 نگهداری باتری

 

نگهداری باتری UPS

 

 

 

 

برای حفظ باطری یو پی اس لازم است موارد زیر را رعایت کنیم:

 

  • خرید UPS یا شارژ خوب:

 

در بیشتر اوقات گفته شده با انتخاب دستگاه یو پی اس و شارژر باطری خوب قادر خواهیم بود به میزان قابل قبولی طول عمر باطری Ups را افزایش دهیم و به طور صحیح از باتری یوپی اس بهره مند شویم چون که توانایی مدیریت دوره کاری یا به اصطلاح سیکل شارژ و دشارژ باتری را داشته و ماکزیمم شارژ و توقف جریان شارژ در هنگامی که باتری یوپی اس به مقدار لازم شارژ شده را تنظیم و امکان جلوگیری از نوسان جریان متناوب AC  را داشته باشیم.

 

بلذا با خرید و انتخاب سامانه یو پی اس  و شارژ متناسب کمک میکند که از خرابی زودتر باتری جلوگیری نماییم.

 

یو پی اس با شارژر شناور

 

مناسب است از سامنه یو پی اسی که سامانه  شارژر آن به طوری شناور است بهره مند شویم که در آن مدل شارژرها برای هر سلول 2 ولتی به طوری متوالی با ولتاژ درحدود 2.5 ولت الی 2،3 ولت شارژ می کند که در این مدل عمر باتری ها افزایش چشم گیری پیدا کرده و از سولفاته شدن باتری ها بطور قابل توجه ای پیشگیری نمود.

 

 

به دلیل جلوگیری از اتصال کوتاه و ضربه احتمالی و به جهت نگهداری از اتصالات بین باطری ها و ظاهری جمع و جورتر حتما لازم است از کابینت های مناسب (همان محفظه باتری) باطری استفاده نمود که کابینت های ذکر شده در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شود  و شامل رنگهای استاتیک مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند و از آلیاژ مناسب با ضخامت کار استاندارد تولید می شوند.

 

لازم به ذکر است بایستی به برای پیشگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی ، بدنه کابینت باطری به سیم ارت (اتصال زمین) متصل گردد و در داخل محفظه کابینت فیوز متناسب با باتری ها تعبیه گردد.

 

  • دمای محیط

 

نکته بعدی که دارای اهمیت بالایی می باشد دمای محیط  می باشد .

 

دمای نامناسب فضا سبب کم شدن طول عمر مفید باطری می شود.

 

دمای مناسب برای باطری دستگاه UPS مابین 10 الی ۲۵ درجه سانتیگراد است.

 

  • بازدید دوره ای باطری یو پی اس

 

مطلب شایان ذکر دیگری که لازم است به آن اهمیت داده شود، بررسی و بازدید متناوب باتری می باشد و در هر بازدید بررسی گردد اتصالات بین باتری ها حتما محکم باشد و پیل باطری ها اکسید نشده باشند و قابل توجه است که باتری بیش از مقدار مجاز داغ و باد کرده ، نشده باشد.

 

شرکت توان آرامیس آذربایجان با تکنسین های مجرب آماده ارائه خدمات  و عقد قرارداد نگهداری باتری یو پی اس با ارگان های مختلف می باشد. 

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو