مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

چگونه باتری را به یو پی اس وصل کنیم؟ نصب یو پی اس در تبریز

 

 

چگونه باتری ها را به یو پی اس وصل کنیم؟


باطری های UPS معمولا سری وصل  می شوند که در نصب باتری ها الزامیست به نکات امنیتی مهم در نصب محفظه باطری های یو پی اس با ولتاژ بیشتر از ۱۰۰ولت  ایجاد شود به این منظور که جریان برق باطریها مستقیم DC می باشد و زمان بروزبرق گرفتگی بسیار خطرناک تر ازولتاژAC جریان متناوب است ، به خاطر اینکه برای رعایت نکات مهم  ایمنی به عنوان مثال برای نصب 8 عدد باطری در یک کابینت باتری  یو پی اس باید به نکات زیر توجه کرد.

اول همه ی باطری ها را در داخل رک به طوری که دو قطب مثبت ومنفی  باتری ها در کنار هم باشند در طبقات قرار می دهیم حتما باید دقت شود در هنگام نصب هیچگونه اشیاء فلزی مثل انگشتر ، ساعت و … در دست نداشته باشید و تمامی ابزار آلاتی که استفاده می کنید محافظت شده و عایق باشد که در زمان کار موجب ایجاد اتصال کوتاه نشود.

بعد از ایجاد باتری ها در کنار هم آنها را با هم سری می کنیم . البته باید دقت کنید که ولتاژباتری های سری شده ۷۲ولت  باشد  تا خطر برق گرفتگی در میان نباشد ، بعد از اینکه همه ی باتری های را در طبقات به هم وصل کردیم اولین و آخرین سر قطب باطری ها رابه فیوز کابینت باطری وصل می کنیم واگر کابینت باتری یو پی اس شما فیوز نداشت یک فیوز به قسمت قطب مثبت اضافه کنید سپس فیوز کابینت را قطع کرده ودرضمن اتصالات کاملا محکم باشد وبرای اطمینان از محکم بودن اتصالات باید حتما از واشر خاردار استفاده نمود،  به طوری که بین کابل  سر باطری قرار نگیرد .معمولا کابل قرمز برای قطب مثبت و کابل سیاه یا آبی برای قطب منفی  مورد استفاده قرار می گیرد و اندازه کابل ها طبق دفترچه راهنما ی یو پی اس درنظر گرفت . بعد از نصب باطری ها به یوپی اس ولتاز خرو جی را به وسیله ی ولت متر  باید اندازه گیری شود وباید توجه شود که حتما کابل مثبت ولت متر بر روی کابل قرمز رنگ و کابل منفی بر روی کابل  سیاه یا قرار بگیرد و ولتاژ مورد نیاز با مقداری بیشتر نشان داده شود. عدد نمایان در ولت متر نباید منفی باشد  زیرا اگر منفی باشد قطب های مجموعه ی باطری ها برعکس به UPS  وصل شده است که این حالت به شدت خطرناک است و احتمال آسیب رساندن به یو پی اس  وجود دارد که باید حتما اصلاح شود.

 

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو