مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

فرق حالت prime و standby در ژنراتور ها

 

 

حالات ژنراتور
حالات ژنراتور

 

انواع مولدها (ژنراتورها)

بر حسب کارکرد، کارخانجات سازنده ژنراتور چهار نوع را پیشنهاد می کنند: اضطراری (Standby)، پایه (Prime) ، دائم (Continuous)  و چند منظوره

 

مولد اضطراری چیست (Standby)

در صورت قطع برق شهری به صورت اتومات اقدام به تامین برق مشترکین می نماید. این مدل از ژنراتور بصورت استندبای  ممکن است فقط تا چند ساعت در ماه عمل کند اما مدل‌های دیگر از ژنراتور های پرایم (Prime)  هستند که می بایست بطور پیوسته عمل کنند. هنگامی که یک ژنراتور جایگزین راه می‌افتد، ممکن است با شرایطی خاص عمل کند مانند 10٪ بار اضافه (over load)  .

موارد بکارگیری : تامین برق اضطراری بیمارستان ها ، کارخانجات ، ادارات و ... بدون اتصال به شبکه

 

مولد پایه چیست (Prime)

معمولا در مکانهایی که موقتا به برق نیاز دارند به کار می روند. مانند اردوگاه ها، نمایشگاه ها، اکتشاف معادن و کمپ ها. نباید در کاربردهای نیروگاهی استفاده گردد. خروجی با بارهای گوناگون در زمان های نامحدود قابل تامین است. این ژنراتورها معمولا قادر به تامین پیک تقاضای100٪ ظرفیت اولیه ekW  با 10٪ توان بار اضافی برای کارکرد در موقعیت‌های ضروری برای ماکزیمم یک ساعت در 12 ساعت می باشند. 10٪ ظرفیت اضافه بار برای زمان محدودی در دسترس می باشد. ( توان اولیه  برابر با ISO8528 و توان اضافی برابر با ISO3046 AS2789, DIN6271, and BS5514) این دسته بندی (rating) برای کلیه مدل‌های ژنراتور قابل استفاده نیست.

کاربردهای عمومی :  مکانی که ژنراتور تنها مرجع توان باشد برای کارکرد در معادن، سایت‌های ساختمانی، زمین برگزاری نمایشگاه و فستیوال و غیره است.

 

مولد دائم چیست (Continuous)

برای کارهای نیروگاهی یا برق سراسری هستند. قابلیت استفاده در تامین توان پیوسته برای یک بار ثابت تا ظرفیت نامی خروجی برای مدت نامحدود است. قابلیت تحمل اضافه بار برای این مولدها در دسترس نیست.برای انتخاب صحیح rating با توزیع کننده‌های محلی مشورت فرمایید. ( مطابق با ISO8528, ISO3046, AS2789, DIN6271, and BS5514 )این طبقه بندی  برای تمامی مدل های ژنراتورها قابل استفاده نمی باشد.

 کاربردهای عمومی : برای ژنراتورهایی که  بار پیوسته را تامین می‌کنند و یا به صورت موازی با فیدر توان اصلی و دائم شبکه برای ماکزیمم سطح مجاز 8760 ساعت در سالکاربرد دارد . همچنین امکان دارد برای پشتیبانی پیک شبکه (حتی از طریق کار برای 200ساعت در سال) مورد استفاده قرار گیرد.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو