مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

دیزل ژنراتور چیست؟ قسمت1

دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور

 

 

 

 

دیزل ژنراتور

وسیله ای است که  برای تولید برق در اندازه صنعتی کاربرد دارد و در شکل کلی از دو بخش محرک موتور مکانيکي (Diessel Engine)  و قسمت متحرک آلترناتور (ژنراتور) تشکیل گردیده است.انرژی مورد استفاده در موتور الکتریکی در اثر احتراق و يک مجموعه پروسه ها به انرژي دوراني تبديل مي گرددد. اين انرژي دوراني به کمک کوپلينگ به بخش ژنراتور انتقال مي يابد و دست آخر اين انرژي دوراني به انرژي الکتريکي (برق) تبديل مي شود.

به بیان دیگر دیزل ژنراتور یا مولد دیزل به مجموعه از موتور دیزل، ژنراتور و انواع اکسسوری فرعی از قبیل شاسی، کانوپی جهت محافظت و کاهش صدا (کانوپی) ، سامانه کنترلی ، قطع کن‌های اضطراری مدار، سامانه گرماکن، سامانه استارت اتومات و غیره که به جهت تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند. به همین منظور به آن موتور برق نیز اطلاق می شود و عبارت موتور برق دیزلی نیز یک اصطلاح رایج و درست در این زمینه می باشد.

از  دیزل ژنراتور غالبا برای مصرف برق اضطراری در هنگامی که شبکه سراسری قطع یا هنگامی که که در دسترس نیست استفاده می گردد ولی کاربردهای مصرف دائم نیز دارد. دیزل ژنراتورها  ابعاد متفاوتی دارند که این ابعاد به کمک توان ظاهری آن ها مشخص می گردد. توان ظاهری در مهندسی برق قدرت با واحد ولت آمپر  (VA) بیان می گردد. دیزل ژنراتور های کوچک که تا مقدار 200 کیلو ولت آمپر را تولید می کنند در استفاده اضطراری کاربرد بسیاری دارند. همین طور دیزل ژنراتور هایی با امکان تولید توان در مقیاس  مگا ولت آمپر نیز وجود دارند که از برخی از آنها در شبکه های قدرت کوچک استفاده می گردد.

 

شرکت توان آرامیس آذربایجان به عنوان فروش دیزل ژنراتور کامینز، اف جی ویلسون، پرکینز آماده ارائه خدمات و تعمیر دیزل ژنراتور می باشد. همچنین فروش دیزل ژنراتور و موتور برق دست دوم و اجاره دیزل ژنراتور از دیگر خدمات این شرکت می باشد.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو