مقالات توان آرامیس آذربایجان

مطالعه کنید و پیشرفت کنید...!!!

وریستور چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

واریستور چیست
واریستور چیست

 

این المان مقاومت غیر وابسته عوامل فیزیکی است و وابسته به ولتاژ است.وریستور Vdr دو پایه می باشد و از لحاظ تصویر ظاهری مانند به خازنهای سرامیکی می باشد .

در حالت سالم این المان هیچ امپدانسی ندارد ولی در حالتی که معیوب گردد دارای مقاومت با مقادیر متفاوت می گردد.

 

در بعضی مدارها برای حافظت از مسیرهای حساس از دیود زنر استفاده می گردد، ولی چون سرعت پاسخ دیود کم است به مرور از مدار خارج میشود و به جای آن vdr بکار میرود.

میکروفن، اسپیکر، سوکت نرم افزار، صفحه کلید، lcd ، هندزفری، پورت usb و سیم کارت تجهیزاتی می باشند که باید در مقابل الکتریسیته ساکن حافظت شوند
وریستور vdr الکتریسیته ساکن را خنثی می نماید و از آسیب به المانهای حساس جلوگیری می کند.هنگامی که ولتاژ دو سر این المان از حد مجاز بیشتر باشد بلافاصله به یک مقاومت تبدیل می گردد. در حالتی که جریان بیش از حد مجاز از آن عبور کند ، اتصال کوتاه می شود و می سوزد .در یک تعریف ساده یک پایه vdr به منفی وصل می شود و پایه دیگر در مسیری که قرار است حافظت شود وصل می شود. هنگامی که به هر دلیلی ولتاژ مدار زیاد شود به یک مقاومت با اهم وابسته به ولتاژ ورودی تبدیل می گردد و ولتاژ اضافه را به پایه منفی انتقال می دهد و اجازه نمی دهد المان آسیب ببیند. برای اینکه به صورت موازی در مدار قرار گرفته است حذف آن تاثیری ندارد و می شود آنرا از مدار خارج کرد ولی المان دیگر حافظت ندارد و آسیب پذیر است. با توجه به اینکه این المان به میزان زیادی به رطوبت حساس می باشد. در شرایط عادی و سالم این المان هیج امپدانسی ندارد ولی در صورتی که بر اثر رطوبت خراب شود به یک مقاومت تبدیل می گردد که با مقدار رطوبت و زمان قرار داشتن vdr در مسیر دارای ولتاژ میزان این مقاومت متغیر است. هنگامی که vdr به هر عنوان به مقاومت تبدیل می شود لازم است حتمآ از روی مدار حذف شود و بارزترین دلایل خرابی vdr رطوبت و افزایش ولتاژ است که البته ارتباطی به استفاده آن ندارد.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

آدرس شرکت

آدرس : تبریز، خیابان طالقانی، روبروی مصلی، جنب کتاب فروشی ارک، ساختمان نورافزا، طبقه 1، واحد 1 تلفن : 35533715 - 041 فکس : 35564839 - 041

توان آرامیس آذربایجان

خبرنامه توان آرامیس آذربایجان

با وارد کردن پست الکترونیک خود از آخرین اطلاعیه های توان آرامیس آذربایجان مطلع گردید .

جستجو